Á
Dirección Técnica de Fomento correspóndenlle as seguintes funcións:
- O fomento da rehabilitación, recuperación e renovación dos centros históricos, dos tecidos urbanos degradados, das áreas de rehabilitación, do medio rural e das vivendas e edificacións
que se sitúen nestes ámbitos, mediante o establecemento e xestión de todo tipo de
axudas.
- As medidas de fomento orientadas a facilitar o acceso da cidadanía ás vivendas
protexidas.
- O apoio aos/ás axentes intervenientes nos procesos de rehabilitación.
- Propoñer, elaborar e xestionar as medidas de actuación en materia de axudas ao
alugamento.
- Elaboración de instrucións e directrices sobre o réxime xurídico das vivendas de protección
autonómica e coordinación coas áreas provinciais no tocante ao réxime xurídico destas
vivendas.
- Establecer liñas de colaboración con entidades financeiras para facilitar o acceso dos
promotores e adquirentes ao financiamento de actuacións en materia de vivenda.
- Establecer e coordinar convenios e acordos de colaboración con concellos ou entidades para a
implantación e desenvolvemento de programas orientados a facilitar o acceso a vivenda e o impulso
da rehabilitación.
- A aplicación dos programas incluídos nos plans estatais de vivenda na Comunidade
- Autónoma de Galicia e a xestión dos fondos vinculados a eles.
- Mantemento e actualización dos rexistros públicos en materia de vivenda.
- Calquera outra que se lle encomende en relación coas anteriores.
A Dirección Técnica de Fomento estrutúrase nas
seguintes unidades, con rango de xefatura de servizo:
Servizo de Planificación e Desenvolvemento Normativo.
Correspóndelle o exercicio das seguintes funcións:
- Elaboración dos proxectos de disposicións necesarios para o desenvolvemento e actualización das
competencias propias da dirección técnica.
- Elaboración de proxectos de disposicións, instrucións e directrices sobre o réxime xurídico das
vivendas de protección autonómica e coordinación coas áreas provinciais no tocante ao réxime xurídico destas vivendas, así como xestionar as axudas autonómicas ou estatais que
poidan regularse nos plans de vivenda para a promoción e acceso ás vivendas protexidas.
- A colaboración co Servizo de Control e Xustificación de Fondos para a correcta aplicación dos
fondos transferidos polo Estado e o seguimento dos balances e liquidacións correspondentes aos
distintos plans de vivenda nas materias da súa competencia.
- A supervisión e seguimento das medidas adoptadas pola Comunidade Autónoma para promover o
dereito á vivenda e proposta de mellora e actualización destas.
- Elaborar as propostas de regulación e o seguimento dos rexistros públicos de demandantes e
dos que se creen en materia da súa competencia.
- A proposta de elaboración e difusión de publicacións e material informativo dos programas
xestionados pola dirección técnica.
- O estudo e informe e proposta de resolución das reclamacións e dos recursos interpostos
contra actos do IGVS en materia de competencia da dirección técnica.
- Xestionar as relacións administrativas cos xulgados e tribunais, así como impulsar o
cumprimento das sentenzas ditadas por estes, en materia de competencia da dirección técnica.
- En xeral, cantos asuntos lle sexan encomendados de acordo con estas funcións.
Servizo de Rehabilitación e Renovación Urbana.
Correspóndelle o exercicio das seguintes funcións:
- Coordinar e xestionar as axudas nas actuacións de rehabilitación e recuperación dos núcleos
históricos ou espazos degradados tanto dos programas propios da comunidade autónoma como dos
vinculados aos plans estatais de vivenda.
- Xestionar as axudas directas a promotores/as e propietarios/as para a rehabilitación
de vivendas en contornos urbanos.
- Xestionar os convenios con concellos para ser declarados como área de rehabilitación así como vixiar a súa execución.
- Coordinar e xestionar as axudas relativas á rehabilitación e reconstrución de vivendas
no medio rural.
- Xestionar, de ser o caso, os programas de axudas ás infravivendas no medio rural, á
loita contra o chabolismo e calquera outra de ámbito non urbano.
- Xestionar calquera outra axuda que a normativa estableza relativa á rehabilitación de
vivendas.
- Colaborar co Servizo de Control e Xustificación de Fondos para a correcta aplicación dos
fondos transferidos polo Estado e o seguimento dos balances e liquidacións correspondentes aos
distintos plans de vivenda nas materias da súa competencia.
- Xestionar o directorio de axentes colaboradores en materia de rehabilitación.
- En xeral, cantos asuntos lle sexan encomendados de acordo con estas funcións.
Servizo de Actuacións Protexidas en Materia de Vivenda.
Realizará as seguintes funcións:
- Propoñer as regulacións normativas relativas aos programas previstos nos plans es- tatais de vivenda agás os de rehabilitación e promoción e adquisición de vivenda protexida, en
especial os encamiñados ao alugamento de vivenda, e tramitar os correspondentes proxectos
normativos.
- Coordinar e xestionar os programas dirixidos ao fomento da vivenda en alugamento e outras actuacións protexidas en materia de
vivenda excepto as encomendadas especificamente aos outros servizos da dirección
técnica.
- Xestionar os convenios e acordos de colaboración que se poidan establecer para o
desenvolvemento de programas de alugamento.
- Xestionar as actuacións previas para comprobar a adecuación das vivendas oferta- das para a súa
inclusión nos programas de alugamento.
- Comprobar o cumprimento dos requisitos fixados para as persoas arrendatarias.
- Xestionar os contratos de alugamento que se asinen ao abeiro dos programas de alugamento.
- Adoptar as medidas necesarias para garantir o bo uso das vivendas incluídas nos programas e o
pagamento das rendas establecidas.
- Xestionar calquera outra axuda que a normativa estableza relativa ás vivendas en alugamento e, de ser o caso, os programas de axudas ás infravivendas no medio rural, á loita contra o
chabolismo e calquera outra de ámbito non urbano.
- Colaborar co Servizo de Control e Xustificación de Fondos para a correcta aplicación dos fondos
transferidos polo Estado e o seguimento dos balances e liquidacións corres- pondentes aos distintos plans de vivenda nas materias da súa competencia.
- En xeral, cantos asuntos lle sexan encomendados de acordo con estas funcións.
Servizo de Control e Xustificación de Fondos.
Correspóndelle o exercicio das seguintes funcións:
- Xestionar o réxime orzamentario de axudas propias da comunidade autónoma en materia
vivenda.
- Xestión e aplicación dos fondos incorporados.
- Tramitar as xustificacións ao Estado do pagamento das axudas con fondos transferidos.
- Realizar a coordinación para a correcta aplicación dos fondos transferidos polo Estado e o
seguimento dos balances e liquidacións correspondentes aos distintos plans de vivenda.
- A análise, seguimento e avaliación do desenvolvemento e execución dos fondos asignados
aos plans de vivenda, solo e rehabilitación tanto autonómicos como estatais.
- En xeral, cantos asuntos lle sexan encomendados de acordo con estas funcións.