BENEFICIARIOS
Os arrendatarios titulares dun contrato de alugueiro de vivenda habitual.
REQUISITOS DO INQUILINO
Que o titular do contrato se atope en situación de vulnerabilidade económica.
Inclúense os seguintes supostos, sempre que sexan como consecuencia da
emerxencia sanitaria ocasionada polo Covid-19:
-
Traballador en situación de desemprego
-
Traballador sometido a Expediente de Regulación de Emprego. (ERTE)
-
Empresario ou profesional sometido a redución de xornada por motivo de
coidados ou circunstancias similares que supoñan una perda substancial de ingresos.
Ingresos da unidade familiar
Compútanse os ingresos de todos os membros que compoñen a unidade familiar,
correspondentes ao mes anterior á solicitude.
O límite máximo de ingresos é o seguinte, segundo as condicións dos membros da
unidade familiar:
INGRESOS MÁXIMOS
1
|
CONDICIÓNS
|
3 IPREM
1.613,52 €
|
Aplicables con carácter xeral
|
4 IPREM
2.151,36 €
|
Aplicable cando 1 membro da unidade familiar cumpra
unha destas condicións:
· Teña declarada discapacidade superior ao 33 por
cento
· Estea en situación de dependencia
· Padeza enfermidade que o incapacite acreditadamente de
forma permanente para realizar unha actividade laboral
|
5 IPREM
2.689,20 €
|
Aplicable cando o arrendatario cumpra unha destas
condicións:
· Parálise cerebral
· Enfermidade mental
· Discapacidade intelectual, cun grado recoñecido igual
ou superior ao 33%.
· Discapacidade física ou sensorial, cun grado recoñecido
igual ou superior ao 65 %
· Enfermidade grave que incapacite acreditadamente, á
persoa ou ao seu coidador, para realizar unha actividade laboral
|
1 O Real Decreto establece que o límite máximo de ingresos se incrementará 0,1
veces o Iprem por fillo ou persoa maior de 65 anos e de 1,5 veces o Iprem por fillo no caso de
familias monoparentais.
Composición da unidade familiar. Considerase unidade familiar a composta por:
-
o arrendatario
-
o seu cónxuxe non separado legalmente ou parella de feito inscrita
-
os fillos, con independencia da súa idade, que residan na vivenda, incluíndo
os vinculados por unha relación de tutela, garda ou acollemento familiar e o seu cónxuxe non
separado legalmente ou parella de feito inscrita, que residan na vivenda.
Pago mensual de alugueiro e subministros.
O custe mensual do alugueiro da vivenda sumado ao dos subministros básicos para
a mesma (auga corrente, electricidade, gas, gasóleo para calefacción, servicios de telecomunicación
fixa e móbil e posibles contribucións á comunidade de propietarios) deberán ser iguais ou
superiores ao 35 por cento dos ingresos netos mensuais que perciba o conxunto de membros da unidade
familiar.
Non dispoñer doutra vivenda
Non poderán acollerse á moratoria cando a persoa arrendataria ou algún membro da
unidade familiar sexa propietaria ou usufrutuaria de algunha vivenda en España, excepto si
acreditan a non dispoñibilidade da mesma por causa de separación ou divorcio, por calquera outra
causa allea á súa vontade ou cando a vivenda resulte inaccesible por razón de discapacidade do seu
titular ou de algunha das persoas que conforman a unidade de convivencia.
DOCUMENTACIÓN NECESARIA
1.
Coa solicitude deberase achegar a seguinte documentación:
a) De ser o caso, documentación acreditativa da representación da persoa que
actúe no nome da persoa solicitante. A representación deberá acreditarse a través do modelo
normalizado dispoñible na sede electrónica da Xunta de Galicia ou por calquera outro medio válido
en dereito. O modelo normalizado pódese descargar na seguinte ligazón:
https://sede.xunta.gal/modelos-normalizados
b) No caso de cese de actividade dos traballadores por conta propia, mediante
certificado expedido pola Axencia Estatal da Administración Tributaria ou órgano competente da
Comunidade Autónoma, sobre a base da declaración de cese de actividade declarada pola persoa
interesada.
c) No caso de que a persoa solicitante estea afectada por un ERTE, certificado
da empresa no que acredite que a persoa solicitante está incluída no ERTE, conforme ao previsto no
ordinal terceiro.
d) Libro de familia ou documento acreditativo de parella de feito.
e) Certificado de empadroamento relativo ás persoas empadroadas na vivenda, con
referencia ao momento da presentación dos documentos acreditativos e aos seis meses anteriores.
f) De ser o caso, declaración de discapacidade, de dependencia ou de
incapacidade permanente da persoa solicitante e das persoas membros da unidade familiar, para
realizar unha actividade laboral,no caso de non ser expedida pola Xunta de Galicia.
g) Nota simple do servizo de índices do Rexistro da Propiedade de todos persoas
membros da unidade familiar, maiores de idade.
h) De ser o caso, documento acreditativo de non ter a disponibilidade da vivenda
da súa propiedade ou de que esta resulta inaccesible.
i) Contrato de alugamento da vivenda, cunha duración mínima dun ano, con mención
expresa da súa referencia catastral e do medio e forma de pagamento á persoa arrendadora.
j) Extractos ou certificados bancarios, acreditativos do pagamento das últimas
tres mensualidades da renda do contrato anteriores ao primeiro mes para o que se solicita a axuda,
salvo que o contrato levara vixente un prazo menor, en cuxo caso acreditarase o pagamento dende o
inicio do contrato.
k) No caso de non constar nos dous documentos anteriores o número de conta da
persoa arrendadora na que se deba aboar a renda do contrato, documentación acreditativa do número
de conta bancaria da persoa arrendadora.
l) De ser o caso, solicitude da axuda transitoria de financiamento de acordo ao
establecido no artigo 9 do Real decreto-lei 11/2020, do 31 de marzo, ou certificado bancario do
préstamo formalizado conforme ao artigo 9 do Real decreto Lei 11/2020, do 31 de marzo, no que
conste o numero de conta do acredor onde no que se ten que realizar o pagamento da axuda para a
cancelación total ou parcial do préstamo.
m) Anexo II, de declaración responsable das persoas integrantes da unidade de
familiar da persoa solicitante e comprobación dos datos necesarios para a tramitación do
procedemento, no caso de que a unidade familiar estea integrada por máis dunha persoa.
n) Documentación acreditativa dos ingresos da persoa solicitante e da súa
unidade familiar correspondentes ao mes anterior ao da presentación da solicitude:
Nóminas ou outros xustificantes dos rendementos do traballo.
-
Certificados ou xustificantes do importe mensual de prestacións, subsidios ou
pensións das administracións públicas
-
Certificados bancarios de rendementos do capital mobiliario.
-
No caso de empresarios, xustificación da redución dos ingresos, derivados da
redución de xornada por coidados ou outras circunstancias similares.
ñ) Documentación acreditativa dos gastos e subministracións básicos da vivenda
habitual que corresponda satisfacer á persoa arrendataria, referidos no ordinal terceiro e
relativos ao mes anterior ao da presentación da solicitude.
2.
Se a persoa solicitante da axuda non puidese aportar algún dos documentos requiridos nas
letra a) a h) do punto anterior, poderá substituílo por unha declaración responsable que
inclúa a xustificación expresa dos motivos, relacionados coas consecuencias da crise do COVID-19,
que lle impiden a súa achega. Trala perda de vixencia do estado de alarma e das súas prórrogas
disporá dun prazo dun mes, a contar desde seguinte ao da finalización da vixencia do estado de
alarma, para a achega dos documentos antes sinalados, que non tivera facilitado. No caso de non
achegar a citada documentación no prazo sinalado declarase a perda do dereito á subvención
iniciándose, no seu caso, o correspondente procedemento de reintegro.
MOI IMPORTANTE
3.
As solicitudes que non momento da súa presentación non veñan acompañadas, de ser o caso,
dos documentos sinalados nas letras i), j), k), l), m), n) e ñ) do punto 1 deste ordinal, serán
automaticamente inadmitidas.
4. Non será necesario achegar os documentos que xa fosen presentados anteriormente. Para
estes efectos, a persoa interesada deberá indicar en que momento e ante que órgano administrativo
foron presentados. Presumirase que o acceso a estes documentos é autorizado polas persoas
interesadas, salvo que conste neste procedemento a súa oposición expresa.
AXUDAS
Importe
Ata 500 euros ao mes. O importe da axuda non poderá superar o custe mensual do
alugueiro.
No suposta de ter accedido aos préstamos para o pago do alugueiro a axuda poderá
chegar ata un importe de 3.000 euros
Prazo
A axuda concederase polo prazo no que se acredite estar en situación de
vulnerabilidade como consecuencia do COVID-19, durante un período máximo de 6 meses, podendo ter
efectos retroactivos dende abril.
Destino
A axuda destinarase exclusivamente ao pago do alugueiro.
No suposta de ter accedido aos préstamos para o pago do alugueiro a axuda
destinarase a amortizar dito préstamo.
Solicitude
Presentarase no modelo oficial, preferentemente a través da sede electrónica da Xunta de
Galicia (https://sede.xunta.gal).
Deberá dirixirse á Dirección Técnica de Fomento do IGVS.
O prazo de presentación de solicitudes rematará o 30 de setembro de 2020
Contacto:
- Correo electrónico: alugueiros-covid19.igvs@xunta.gal
- Teléfonos: 012 / 881 999 456 / 881 999 023 / 881 999 197