PRÓRROGA DO CONTRATO DE ALUGAMENTO
Requisitos
A prórroga é aplicable a contratos de arrendamento da vivenda habitual que
rematen entre o 2 de abril de 2020 e o día en que se cumpran dous meses dende a finalización do
estado de alarma
Duración
Ata seis meses
Condicións
Durante esta prórroga extraordinaria seguirán aplicándose os termos e condicións
establecidos para o contrato en vigor, salvo que se fixen outros termos ou condicións por acordo
entre as partes.
APRAZAMENTO DO PAGO DA RENDA DE ALUGUEIRO OU REDUCCIÓN DO IMPORTE
Para a vivenda habitual pódese solicitar unha moratoria que consistirá no
aprazamento temporal e extraordinario no pago de da renda ou na redución do importe da mesma.
Requisitos
O inquilino ten que cumprir os dous requisitos seguintes:
1) Que o obrigado a pagar o alugueiro, como consecuencia do Covid-19, pase a
estar en situación de:
- Desemprego
- Expediente Temporal de Regulación de Emprego (ERTE)
- Xornada reducida por motivo de coidados, no caso de ser empresario, ou outras circunstancias
similares.
Sempre que a nova situación supoña a perda substancial de ingresos de maneira
que o conxunto dos ingresos da unidade familiar, no mes anterior á solicitude da moratoria, sexan
inferiores a:
|
Número de veces o IPREM
|
Con carácter xeral
|
3
|
Este límite incrementarase nos seguintes supostos:
|
Número de veces o IPREM
|
Incremento
|
Unidades familiares con fillos
|
3
|
0,10 por fillo a cargo
|
Unidades familiares monoparentais con fillos
|
3
|
0,15 por fillo a cargo
|
Unidades familiares con maiores de 65 anos
|
|
0,10 por maior de 65 anos
|
Unidades familiares con discapacitados nos supostos establecidos no Real Decreto
|
4
|
0,10 por fillo a cargo ou
0,15 por fillo a cargo no caso de familias monoparentais
|
Que o obrigado ao pago do alugueiro teña algunha discapacidade incluída nos supostos
establecidos no Real Decreto
|
5
|
-
|
2) Que o prezo do alugueiro máis os gastos e subministros básicos resulten
superiores ou iguais ao 35 por cento dos ingresos netos do conxunto de membros da unidade
familiar.
Gastos e subministros básicos: electricidade, gas, gasóleo para calefacción,
auga corrente, servizos de telecomunicación fixa e móbil, contribucións á comunidade de
propietarios. Sempre correspondentes á vivenda habitual e que corresponda pagar ao
arrendatario.
Solicitude
A solicitude de aprazamento do pago do alugueiro debe presentarse ao propietario
da vivenda ata o 2 de maio de 2020.
Resposta á solicitude
O propietario da vivenda deberá responder á solicitude no prazo máximo de sete
días.
- Se o propietario da vivenda é unha
persoa física ou xurídica propietaria de máis de dez vivendas ou unha
empresa ou entidade pública de vivenda, a aplicación da moratoria é automática. No
prazo de sete días o propietario terá que comunicar cal das dúas opcións seguintes escolle:
-
Redución do 50% do alugueiro.
Aplicarase durante o tempo que dure o estado de alarma decretado e, se o prazo
fose insuficiente en relación coa situación de vulnerabilidade, nas mensualidades seguintes.
O tempo máximo será de catro meses.
O tempo máximo será de catro meses.
As mensualidade aprazadas pagaranse, fraccionadas, durante un período de polo
menos tres años, a partir del momento en que se levante o estado de alarma ou do remate do prazo de
catro meses antes citado, sempre dentro da vixencia do contrato de arrendamento e as súas
prórrogas.
Non se aplicarán penalizacións nin xuros.
-
Se o propietario da vivenda
non está incluído no grupo anterior, deberá comunicar ao inquilino, no prazo de
sete días, as condicións de aprazamento ou de fraccionamento aprazado da débeda ou as posibles
alternativas que propón en relación coas mesmas.
No caso de que o propietario non acepte ningún acordo sobre o aprazamento do
pago, o inquilino poderá beneficiarse das axudas de financiamento se cumpre os requisitos.
Documentación necesaria
-
Desemprego: certificado expedido pola entidade xestora das prestacións. Debe constar a
contía mensual percibida en concepto de prestacións ou subsidios por desemprego.
-
Cese de actividade dos traballadores por conta propia: certificado da Axencia Estatal da
Administración Tributaria ou o órgano competente da Comunidade Autónoma sobre a base da declaración
de cese de actividade realizada polo interesado.
-
Número de persoas que habitan na vivenda habitual:
-
Libro de familia ou documento acreditativo de parella de feito.
-
Certificado de empadroamento relativo ás persoas empadroadas na vivenda, con
referencia ao momento da presentación dos documentos acreditativos e aos seis meses
anteriores.
-
Declaración de discapacidade, de dependencia ou de incapacidade permanente
para realizar una actividade laboral.
-
Titularidade dos bens: nota simple do servicio de índices do Rexistro da Propiedade de todos
os membros da unidade familiar. A nota simple pode solicitarse enviando un correo electrónico, ben
ao Rexistro da Propiedade onde estea inscrita a vivenda habitual do interesado ou ben, a calquera
outro da mesma poboación. Máis información en
www.registradores.org
-
Declaración responsable do debedor ou debedores relativa ao cumprimento dos requisitos
esixidos para considerarse sen recursos económicos suficientes segundo o real decreto-lei. No caso
de que o solicitante da moratoria non poida aportar algún dos documentos indicados poderá
substituílo mediante unha declaración responsable que inclúa a xustificación dos motivos,
relacionados coas consecuencias da crisis do COVID-19, que lle impiden tal aportación. Tras a
finalización do estado de alarma e as súas prórrogas disporá do prazo de un mes para achegar os
documentos que no tivera facilitado.
AXUDA TRANSITORIA DE FINANCIAMENTO
Regulada pola Orden TMA/378/2020, de 30 de abril, publicada no Boletín
Oficial do Estado do 1/05/2020. Tamén se pode atopar información na web do
Instituto
de Crédito Oficial (ICO).
Préstamo
A axuda consiste nun préstamo, concedido por unha entidade financeira, para o
pago do alugueiro.
Destinatarios
Os inquilinos que se atopen en situación de vulnerabilidade sobrevida como
consecuencia da expansión do COVID-19
Importe
Como máximo o importe de seis meses de alugueiro
Xuros
Non haberá xuros nin gastos de ningún tipo
Prazo
O prazo para a devolución do préstamos será ata de seis anos.
Aval
Os préstamos terán o aval do Estado.
AXUDAS AO ALUGUEIRO
O Real Decreto prevé axudas ao alugueiro para arrendatarios de vivenda habitual
que, como consecuencia do COVID-19, teñan problemas transitorios para atender ao pago parcial ou
total do alugueiro e encaixen nos supostos de vulnerabilidade económica e social que se
determinen.
A Orde TMA/336/2020, de 9 de abril (BOE 11/4/2020), establece estas axudas, que
deberán ser convocadas polas comunidades autónomas.
Destinatarios
Persoas físicas, arrendatarias de vivenda habitual, que acrediten estar en
situación de vulnerabilidade económica e social sobrevida a consecuencia do COVID-19.
Importe
Ata o 100 por cento da renda, co límite que se determine.
Prazo
Ata seis meses
Convocatoria
Corresponde ás comunidades autónomas realizar a convocatoria.
MORATORIA SOBRE PRÉSTAMOS HIPOTECARIOS
Que é
Consiste na suspensión do pago das cotas hipotecarias
Duración
Ata seis meses
Condicións
Non se aplican xuros
Beneficiarios
Titulares de préstamos ou créditos hipotecarios destinados á adquisición de:
-
A vivenda habitual.
-
Inmobles destinados a unha actividade económica de empresarios e profesionais
persoas físicas.
-
Vivenda destinada ao arrendamento sempre que o propietario deixe de percibir o
alugueiro ata un mes despois de finalizar o estado de alarma. O propietario ten que ser persoa
física e titular da hipoteca.
Requisitos dos beneficiarios
Os beneficiarios deben cumprir todos os requisitos seguintes:
-
Pasar a estar en situación de desemprego o sufrir unha redución de polo menos
o 40 % dos ingresos ou a facturación no caso de actividades empresariais e profesionais
-
Durante o mes anterior á solicitude da moratoria, os ingresos da unidade
familiar non poden exceder o límite de 3 veces o IPREM, ampliables en determinados supostos
-
Que o total das cotas hipotecarias máis os gastos en subministros de gas, luz,
calefacción, auga, telecomunicacións e comunidade de propietarios resulte igual ou superior ao 35 %
dos ingresos netos da unidade familiar solicitante.
-
Que como consecuencia da emerxencia sanitaria, se producira un incremento na
carga hipotecaria total respecto dos ingresos familiares de polo menos un 30 %. É dicir, que a
relación entre débeda hipotecaria e ingresos familiares se multiplicara polo menos 1,3 veces.
INGRESOS
|
|
Número de veces o IPREM
|
Incremento
|
Unidades familiares con fillos
|
3
|
0,10 por fillo a cargo
|
Unidades familiares monoparentais con fillos
|
3
|
0,15 por fillo a cargo
|
Unidades familiares con maiores de 65 anos
|
|
0,10 por maior de 65 anos
|
Unidades familiares con discapacitados nos supostos establecidos no Real Decreto
|
4
|
0,10 por fillo a cargo ou
0,15 por fillo a cargo no caso de familias monoparentais
|
Unidades familiares con discapacitados nos supostos establecidos no Real Decreto
|
5
|
|
Prazo de solicitude
Ata 15 días despois do mes seguinte á finalización do estado de alarma
Gastos
Os gastos son por conta da entidade prestamista.