BENEFICIARIOS
- Debedores con hipoteca sobre a súa vivenda habitual
- Fiadores e avalistas de outro debedor que avalasen coa súa vivenda habitual
REQUISITOS DA HIPOTECA
- A hipoteca deberá ter sido destinada a adquisición dun dos seguintes bens:
- A vivienda habitual.)
- Inmobles afectos á actividade económica que desenvolvan os empresarios e profesionais incluídos
no Real Decreto
- Vivendas distintas á habitual en situación de alugueiro e para as que o debedor hipotecario
persoa física, propietario e arrendador de ditas vivendas, deixara de percibir a renda do alugueiro
dende a entrada en vigor do Estado de alarma ou deixe de percibila ata un mes despois da
finalización do mesmo.
REQUISITOS
- Que o titular da hipoteca se atope en situación de vulnerabilidade económica. Inclúense os
seguintes supostos, sempre que sexan como consecuencia da emerxencia sanitaria ocasionada polo
Covid-19:
- Traballador en situación de desemprego
- Empresario ou profesional: perda substancial de ingresos ou unha caída substancial das súas
vendas do 40 por cento.
- Ingresos da unidade familiar
Compútanse os ingresos de todos os membros que compoñen a unidade familiar, correspondentes ao
mes anterior á solicitude.
O límite máximo de ingresos é o seguinte, segundo as condicións dos membros da unidade
familiar:
INGRESOS MÁXIMOS
1
|
CONDICIÓNS
|
3 IPREM
1.613,52 €
|
Aplicables con carácter xeral
|
4 IPREM
2.151,36 €
|
Aplicable cando
1 membro da unidade familiar cumpra unha destas condicións:
· Teña declarada
discapacidade superior ao 30 por cento
· Estea en situación
de dependencia
· Padeza enfermidade
que o incapacite acreditadamente de forma permanente para realizar unha actividade
laboral
|
5 IPREM
2.689,20 €
|
Aplicable cando o
arrendatario cumpra unha destas condicións:
· Parálise
cerebral
· Enfermidade
mental
· Discapacidade
intelectual, cun grado recoñecido igual ou superior ao 33%.
· Discapacidade física
ou sensorial, cun grado recoñecido igual ou superior ao 65 %
· Enfermidade grave
que incapacite acreditadamente, á persoa ou ao seu coidador, para realizar unha actividade
laboral
|
1 O Real Decreto establece que o límite máximo de ingresos se incrementará 0,1 veces o
Iprem por fillo ou persoa maior de 65 anos e de 1,5 veces o Iprem por fillo no caso de familias
monoparentais.
Composición da unidade familiar. Considerase unidade familiar a composta por:
- o arrendatario
- o seu cónxuxe no separado legalmente ou parella de feito inscrita
- os fillos, con independencia da súa idade, que residan na vivenda, incluíndo os vinculados por
unha relación de tutela, garda ou acollemento familiar e o seu cónxuxe non separado legalmente ou
parella de feito inscrita, que residan na vivenda.
- Pago mensual de hipoteca e subministros.
O custe mensual da hipoteca sumado ao dos subministros básicos para a mesma (auga corrente,
electricidade, gas, gasóleo para calefacción, servicios de telecomunicación fixa e móbil e posibles
contribucións á comunidade de propietarios) deberán ser
iguais ou superiores ao 35 por cento dos ingresos netos mensuais que perciba o
conxunto de membros da unidade familiar.
SOLICITUDE DE MORATORIA
O inquilino presentará
ante a entidade financeira a solicitude de moratoria e a documentación indicada no
Real Decreto.
- Prazo de presentación da solicitude:
ata 15 días despois do fin do estado de alarma.
RESPOSTA Á SOLICITUDE DE MORATORIA
O prazo de resposta por parte da entidade acredora é de
15 días a partir da presentación da solicitude.
DOCUMENTACIÓN NECESARIA
Xunto coa solicitude de moratoria, o arrendatario deberá presentar ao propietario da vivenda a
seguinte documentación:
-
Desemprego: certificado expedido pola entidade xestora das prestacións. Debe constar a
contía mensual percibida en concepto de prestacións ou subsidios por desemprego.
-
Cese de actividade dos traballadores por conta propia: certificado da Axencia Estatal da
Administración Tributaria ou o órgano competente da Comunidade Autónoma sobre a base da declaración
de cese de actividade realizada polo interesado.
-
Número de persoas que habitan na vivenda habitual:
- Libro de familia ou documento acreditativo de parella de feito.
- Certificado de empadroamento relativo ás persoas empadroadas na vivenda, con referencia ao
momento da presentación dos documentos acreditativos e aos seis meses anteriores.
- Declaración de discapacidade, de dependencia ou de incapacidade permanente para realizar una
actividade laboral.
-
Titularidade dos bens:
- Nota simple do servicio de índices do Rexistro da Propiedade de todos os membros da unidade
familiar.
A nota simple pode solicitarse enviando un correo electrónico, ben ao Rexistro da Propiedade
onde estea inscrita a vivenda habitual do interesado ou ben, a calquera outro da mesma poboación.
Máis información en
www.registradores.org
-
- Escrituras de compravenda da vivenda ou do inmoble suxeito á hipoteca e de concesión do
préstamo con garantía hipotecaria.
- Contrato de arrendamento no caso de que a vivenda estea alugada.
-
Declaración responsable do debedor ou debedores relativa ao cumprimento dos requisitos
esixidos para considerarse sen recursos económicos suficientes segundo o real decreto-lei.
No caso de que o solicitante da moratoria non poida aportar algún dos documentos indicados
poderá substituílo mediante unha declaración responsable que inclúa a xustificación dos motivos,
relacionados coas consecuencias da crisis do COVID-19, que lle impiden tal aportación. Tras a
finalización do estado de alarma e as súas prórrogas disporá do prazo de un mes para achegar os
documentos que no tivera facilitado.
EFECTOS DA MORATORIA
Os efectos da moratoria son os seguintes:
- Suspensión do pago da hipoteca durante o prazo de tres meses e a conseguinte non aplicación
durante o período de vixencia da moratoria da cláusula de vencemento anticipado que, no seu caso,
constara no contrato de préstamo con garantía hipotecaria.
A duración da suspensión poderá ser ampliada por acordo do Consello de Ministros.